CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

10 December 2009

mengemas~

semalam, setelah terpandang akan semut-semut yang sedang sibuk berkeliaran di atas meja, ulang kaji saya terbantut kerana ketidakselesaan yang melanda.... saya pun segera mengalih barang-barang di atas meja dan membersihkan meja tersebut... selepas itu, saya pun terpandang akan meja televisyen yang berterabur... sekali lagi saya mengemas meja..... selepas itu, saya menyapu lantai... dari dapur ke bilik dan selepas itu ke kedai saya pula... aduh! banyaknya sampah.... sedah lama tak bersihkan... hmm... setelah selasai menyapu, saya pun mengeluarkan kayu mop dan mula mengemop.... satu keluarga saya terkejut melihat saya membersihkan rumah.... maklumlah, saya tidak pernah mengemas rumah tanpa DISURUH atau DIMARAH.... hehe.. ^_^ selepas itu, saya pun mencuci tandas..... hmmmm... HUH! penat giler~ first time kemas rumah macam tue.... tapi berbaloi la jugak.... satu rumah bersih.... pagi tadi, terdetik pulak kat hati saya ni nak basuh kereta.... kereta-kereta kat rumah tue... kotor sangat la.... tak de orang cuci... tapi, nya cakap dia sibuk, tak ada masa nak cuci kereta.... lepas apak dengar saya nak cuci kereta, dia pun keluar beli syampoo kereta... nak cuci kereta... kitorang pun cuci la... bersih kereta tue.... siap kene usik dengan jiran-jiran lagi... haha... janji saya seronok dan dapat release tension sekali... hehe^_^

2 comments:

雨文·雯 said...

suddenly bcum a gud girl huh?
doing housework TANPA DISURUH.. haha..

liyana said...

haha
once in a while,
me oso want to be a gud girl what....