CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

13 November 2009

pesanan ringkas......

sedang saya asyik menelaah buku sejarah saya, tiba-tiba telefon bimbit saya mendendangkan lagu kegemaran saya.... saya pun melayan lagu itu sebelum membaca pesanan ringkas yang baru sahaja sampai ke tangan saya... selepas lagu itu berhenti, saya pun buka pesanan ringkas yang dihantar oleh seseorang.... begini bunyinya: jika kamu memiliki seseorang, terimalah dia seadanya. jangan terlalu mengaguminya. anggaplah dia manusia biasa. apabila sekali dia melakukan kesalahan, bukan mudah bagi kamu memaafkannya. akhirnya kamu kecewa kerana meninggalkannya, dan jika kamu memaafkannya, boleh jadi hubungan kamu akan berterusan hingga keakhirnya... fikirkanlah yana... hmmmm....... saya tak pernah masuk campur apa-apa urusannya... mengapa dia sibuk-sibuk ingin ambil tahu dan masuk campur dalam hal saya?! suka hati sayalah kalau saya nak gaduh ke, nak baik ke, tak nak baik ke, nak macam mana pun... mengapa dia perlu masukkan dirinya dalam permasalahan kami? siapa dia? apa hak dia untuk masuk campur dalam hal kami?! saya tak pernah cari masalah dengan awak la!!! kenapa awak nak masuk ke dalam lembah permasalahan kami jugak? pernah terlintas di fikiran awak yang saya akan naik angin?! masalahnya sekarang, saya dah bagitau awak yang masalah kitorang dah selesai dan mengapa awak sibuk-sibuk nak tahu jugak??!!!!! saya tak faham!!! penting sangat ke masalah kitorang ni kat awak? sampai awak nak jugak masuk campur, jaga tepi kain orang lain??? sudahlah.... janganlah awak ungkit-ungkitkan lagi masalah kitorang ni... saya dah maafkan die pun.... awak jangan risau... saya dan pun berbaik dengan die.... awak jangan risau.... saya tetap berkawan dengan die.... macam dulu..... jangan risau.... OK?!

3 comments:

sakura_chan1207 said...

Awak... awak mara saper ni??

liyana said...

adalah seseorang tue... tapi bukan awak.... saya dan menyampah dengan die dah... sibuk je pasal orang....

sakura_chan1207 said...

Buat bodo jer... ^_- Be happy dear... me donwan to see you sad or tensed..