CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

11 November 2009

soalan yang menusuk perasaan.....

hari ini bukanlah hari yang sempurna bagi saya..... sesi teknik menjawab yang entah apa-apa, kesakitan yang terpaksa ditanggung seorang diri, ketidakmengertian tentang apa yang telah berlaku, pelajaran dan sebagainya..... sewaktu kesemua beban dan perkaran yang rumit ini melanda diri saya yang tidak seberapa ini, datang pula satu soalan yang menggamit perasaan saya... soalan yang membawa saya pulang ke nostalgia lama saya... saya sedang mencari-cari seseorang kerana dia telah menghilangkan diri ke suatu tempat.... saya sedang risau akannya... tiba-tiba, seseorang telah memanggil saya dan menanyakan soalan yang telah saya tutup dan simpannya di dalam hati saya... dia menanyakan, 'bagaimana awak, maryam dan dia?' 'apakah masalah yang dihadapi kamu bertiga?' saya terkejut dan lidah saya kelu... tatkala itu, dengan segala beban dan perasaan yang rumit di hati, ingin sahaja saya menangis sepuan-puasnya, kerana, saya tidak pernah menangisi tentang apa yang telah terjadi antara kami bertiga.... telah lama benar saya menanggung beban itu di dalam hati saya.... saya hanya membekukan diri... dia bertanya lagi, 'apa yang terjadi?' 'apa kata awak cerita kat saya?' 'mungkin saya boleh tolong...' sayang masih kaku... kaku seperti patung yang tidak bernyawa..... sayang hanya memandangnya dengan mata yang sayu dan perlahan-lahan menggelengkan kepala saya..... dia bersambung 'ok la, kalau awak tak nak cerita, tak pe... saya cuma nak bagi nasihat dan saya harap awak tak terasa atau marah...' saya mengangguk. dia pun berkata, 'saya rasa kalau awak berdua berbak semula dengan dia, kembali seperti dulu, kamcheng gila-gila punye, mesti SPM korang tahun ini fun....' kali ini, saya memprotes.... ' apa? awak ingat senang ke nak balik macam dulu?!' dia pun diam.... dan selepas itu saya bersambung... 'kitorang dah penat la.... semuanya dah selesai.... kalau boleh kitorang pun nak balik macam dulu....tapi, susahla....' hmmm.... saya sudah tidak tentu arah dan tidak mengerti apa yang patut saya lakukan lagi.... saya berharap kisah ini akan lesap buat selama-lamanya... saya juga berharap kita semua dapat bersama seperti dahulu kala... sekarang, SPM penting dan semakin dekat.... jadi, saya berharap segala persoalan dapat ditangguhkan dahulu dan fokuslah dengan apa yang bakal melanda kelak..... InsyaAllah saya akan fikir-fikirkan jalannya seepas peperiksaan nanti....

0 comments: